Jak łatwo jest znaleźć Twoją witrynę w wyszukiwarkach? Jeżeli nie znalazłeś swojej witryny po wpisaniu różnych haseł związanych z Twoją działalnością , na pewno nie znajdzie jej potencjalny klient. Tracisz ogromne możliwości do prezentacji swoich usług lub produktów, jakie daje internet. Twoja strona wymaga pozycjonowania prowadzącego do wysokiej obecności witryny w najpopularniejszych wyszukiwarkach.

Szukając informacji na temat pozycjonowania natkniesz się na termin SEO. SEO to akronim pochodzący od słów Search Engine Optimization.

Search engine to po angielsku wyszukiwarka (internetowa). Search Engine Optimization należy rozumieć jako optymalizację (stron) pod kątem wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy są to działania zmierzające do podniesienia pozycji danej strony w wyszukiwarce, zwane również pozycjonowaniem.

Wyobraź sobie, kim są użytkownicy, których najchętniej gościłbyś w witrynie. Tradycyjni reklamodawcy mogą opisać taką osobę w kategoriach demograficznych, na przykład przedział wieku od 18 do 24 lat, mężczyzna lub kobieta, człowiek zamożny lub o przeciętnych dochodach. W świecie wyszukiwarek liczy się jednak coś innego.

Osoby na których najbardziej Ci zależy, to te, które Cię szukają

Sztuka polega oczywiście na tym, aby ustalić, kim są ci ludzie, przygotować precyzyjnie dopasowany do nich komunikat i umieścić go tam, gdzie docelowa grupa łatwo go zauważy. Ważny jest również sposób prezentacji tego komunikatu.

Pozycjonowanie strony to Twój obowiązek, jeżeli chcesz zaistnieć w Internecie. Liczba Internautów w Polsce rośnie z roku na rok. Z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około 20 mln Internautów, co stanowi 93% łacznej ich liczby. Jest to najlepszy dowód na to, że prowadząc biznes w Internecie, warto zadbać, aby nasi użytkownicy odnaleźli naszą witrynę internetową w wynikach wyszukiwania.

Zapraszamy.