W trakcie optymalizacji strony internetowej dla wyszukiwarek internetowych, odpowiednie słowa kluczowe i ich wynajdywanie są kwestiami kluczowymi. W kontekście wyszukiwarek internetowych słowa kluczowe to wyrazy lub frazy wpisywane przez użytkownika w polu tekstowym formularza wyszukiwania w celu odszukania przez niego odpowiadających im treści. Wyszukiwarki polegają na słowach kluczowych w trakcie korzystania ze swoich algorytmów do obliczania pozycji w rankingu. Słowa kluczowe są wskaźnikiem stopnia, w jakim witryna powiązana jest tematycznie z wyszukiwaną frazą.

Słowa kluczowe używane są praktycznie na każdym kroku. W przypadku stron internetowych słowa kluczowe są wyrazami lub frazami, które można znaleźć w treści witryny, na stronie lub w adresie URL.

Przed analizą i wybraniem odpowiednich słów kluczowych, należy opracować strategię.

Wybór słów kluczowych zbudowanych z jednego lub dwóch wyrazów może się nie sprawdzić ze względu na dużą konkurencję. Wybór odpowiedniej kombinacji wyrazów jest ważny. Wyszukiwarki biorą pod uwagę zależności między słowami kluczowymi i wyrażeniami znajdującymi się w treści witryn. Wyszukiwanie odpowiednich słów to złożony, wielokrotnie powtarzany proces. Rozpoczyna się on od burzy mózgów i tworzenia potencjalnych słów kluczowych, następnie wykorzystuje się odpowiednie narzędzia pomagające wybór lepszych słów kluczowych. Rozwiązań jest wiele, dla większości powinno wystarczyć Narzędzie propozycji słów kluczowych platformy Google AdWords.

Wszystkie słowa kluczowe należy poddać analizie i nadać im priorytety. Należy ustalić liczbę wyników wyszukiwania w oparciu o słowo kluczowe oraz wyszukiwania liczb wyszukań konkurencji. Dokładne testy pozwolą zaoszczędzić czas i środki wydane na promowanie danego hasła.

Strategia dotycząca słów kluczowych

Tworzenie nowych stron bez zdefiniowania docelowych słów kluczowych w tytule strony czy jej treści nie przyniesie sukcesu. Załóżmy, że chcemy otworzyć sklep internetowy z kawą. Pierwszą przychodzącą do głowy myślą na słowa kluczowe może być na przykład kawa i kawa ekspresowa. Po wpisaniu w wyszukiwarkę pierwszego otrzymujemy około 52,100,000 wyników (0,26 s) a w drugim około 7,240,000 wyników (0,36 s). Widzimy, że wyniki Google sugerują dużą konkurencję, ale nie mówią nic o objętości wyszukiwania. Do tego celu możemy wykorzystać narzędzie propozycji słów kluczowych platformy Google AdWords. Im większa objętość wyszukiwania, tym oczywiście lepiej. Należy znaleźć słowa kluczowe które są mniej atrakcyjne dla konkurencji by zwiększyć własne szanse na sukces.